Det är Stephanie Lundell som kliver över från regeringskansliet till Westander. Hon har tidigare jobbar på Saco och Jusek som pressansvarig.
‑ Jag är en samhällsengagerad person och ser fram emot att jobba med uppdragsgivare vill delta i samhällsdiskussionen och påverka poltitiska beslut.
Vilka frågor brinner du för?
‑ Jag hoppas på att få jobba med uppdragsgivare inom arbetsmarknad, utbildning och folkhälsa.
‑ Jag hoppas på att få jobba med uppdragsgivare inom arbetsmarknad, utbildning och folkhälsa.
Du slutar på regeringskansliet strax efter att den förra Westander-konsulten Eva Corp börjar där som kommunikationschef. Hur kommer det sig?
‑ Det sammanföll inte direkt. Jag har varit i sex år och nu var jag sugen på att påverka politiska beslut i ställer för att kommunicera dem.
‑ Det sammanföll inte direkt. Jag har varit i sex år och nu var jag sugen på att påverka politiska beslut i ställer för att kommunicera dem.
Blir man en megafon för regeringen?
‑ Nej. När man jobbar med kommunikation på regeringskansliet är uppgiften att vara ett stöd till regeringen så den kan genomföra sin politik. Det handlar om att sätta politiken i ett sammanhang för medborgarna. De senaste åren jobbade jag också mycket med myndighetens interna kommunikation.
‑ Nej. När man jobbar med kommunikation på regeringskansliet är uppgiften att vara ett stöd till regeringen så den kan genomföra sin politik. Det handlar om att sätta politiken i ett sammanhang för medborgarna. De senaste åren jobbade jag också mycket med myndighetens interna kommunikation.
Hur fick du jobbet?
‑ Jag sökte. De hade en rekryteringskampanj. Jag var en av de sökande. En tidigare kollega från Jusek och som jobbar på Westander gjorde mig intresserad.
‑ Jag sökte. De hade en rekryteringskampanj. Jag var en av de sökande. En tidigare kollega från Jusek och som jobbar på Westander gjorde mig intresserad.
Vad får du för lön?
‑ Det är en sak mellan mig och arbetsgivare. Men Westander har som mål att ligga i topp tre på löneligan.
‑ Det är en sak mellan mig och arbetsgivare. Men Westander har som mål att ligga i topp tre på löneligan.
Om man jämför med lönen på regeringskansliet?
‑ Tillsammans med kollektiv bonus blir det ungefär samma.
‑ Tillsammans med kollektiv bonus blir det ungefär samma.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
