Byrån lämnar därmed sin rödgröna pratbubbla.

–  Det är en tid som vi har lämnat bakom oss, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westander anser sig ha breddat byråns rådgivning och ökat sitt samhällsengagemang. Det ska manifesteras av den nya grafiska profilen. Den ska signalera både engagemang och hög kvalitet, är det tänkt. Loggan, skriven med versaler i magenta, har ett inbyggt leende som ska avspegla den ”snällhetskultur” som Westander anser sig odla på byrån.

Vad vill ni uppnå?
– Det ska hänga ihop. Var man än stöter på Westander ska det hänga ihop. Det som nu är speciellt är att vi har en så tydlig profil i våra kontorslokaler som i hög grad har inspirerat resten. Vi flyttade in i lokalerna för tre år sedan och vi fick en varm och välkomnande miljö och färgsättning. Nu vill vi ha det även i vår profil och på hemsidan.

Hur mycket investerar ni?
– Vi har investerat mycket egen tid och pengar, totalt mellan en och två miljoner kronor i våra byråsamarbeten.

Två byråer har gjort jobbet.

För den grafiska profilen står Super Tuesday med arbetsgruppen Simon Kamras (kundansvarig), Ebba Vålvik, Jesper Klarin och Yashar Niknam.

Hemsidan har byggts av Äventyret med arbetsgruppen Samuel Brynolf (kundansvarig), Anna Kilström, Ivar Bergman, Lena Nordström, Magnus Eriksson och Per Arnborg.

– Det har varit både enkelt och roligt att samarbeta med två så professionella byråer, säger Patrik Westander.