• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

20 Oct 2023

Westander lägger miljoner på ny profil

Pr-byrån Westander byter grafisk profil, hemsida och logga som bättre ska spegla byråns ”snällhetskultur”. Två byråer har fått göra jobbet.

Byrån lämnar därmed sin rödgröna pratbubbla.

–  Det är en tid som vi har lämnat bakom oss, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westander anser sig ha breddat byråns rådgivning och ökat sitt samhällsengagemang. Det ska manifesteras av den nya grafiska profilen. Den ska signalera både engagemang och hög kvalitet, är det tänkt. Loggan, skriven med versaler i magenta, har ett inbyggt leende som ska avspegla den ”snällhetskultur” som Westander anser sig odla på byrån.

Vad vill ni uppnå?
– Det ska hänga ihop. Var man än stöter på Westander ska det hänga ihop. Det som nu är speciellt är att vi har en så tydlig profil i våra kontorslokaler som i hög grad har inspirerat resten. Vi flyttade in i lokalerna för tre år sedan och vi fick en varm och välkomnande miljö och färgsättning. Nu vill vi ha det även i vår profil och på hemsidan.

Hur mycket investerar ni?
– Vi har investerat mycket egen tid och pengar, totalt mellan en och två miljoner kronor i våra byråsamarbeten.

Två byråer har gjort jobbet.

För den grafiska profilen står Super Tuesday med arbetsgruppen Simon Kamras (kundansvarig), Ebba Vålvik, Jesper Klarin och Yashar Niknam.

Hemsidan har byggts av Äventyret med arbetsgruppen Samuel Brynolf (kundansvarig), Anna Kilström, Ivar Bergman, Lena Nordström, Magnus Eriksson och Per Arnborg.

– Det har varit både enkelt och roligt att samarbeta med två så professionella byråer, säger Patrik Westander.

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

Casepr

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-12, 14:43

Ebba Östlin – från Botkyrka till byrå

Ebba Östling, tidigare socialdemokratisk ordförande för kommunstyrelsen i Botkyrka äntrar pr-branschen.

arbetarrörelserpr
2025-05-12, 07:16

Shibsteds e-handel får eget varumärke

Sedan den norska börsnoterade koncernen Schibsteds klövs i två delar har de två nya organisationerna opererat under samma namn, Schibsted. Men nu är den eran över.

Casemedier
2025-05-12, 06:57

Orkla kampanjar för Felix med tunnelbanekarta

Orkla Foods rullar ut en kampanj från den nya reklamplattformen Ketchupeffekten i Stockholms tunnelbana med bland annat en modifierad tunnelbanekarta via Clear Channel.

Casekampanj
2025-05-08, 07:23

Insynskommittén: Så ska lobbyregistret fungera

Insynskommittén har just presenterat sitt förlag på lobbyregister, ett förslag som Moderaterna och Kristdemokraterna har reserverat sig mot.

Branschopinionsbildningpolitikpr
2025-05-06, 15:37

IOGT-NTO gör tummen upp för lobbyregister

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO är tidigt ute och gör tummen upp med en brasklapp för det lobbyregister som inynskommittén förväntas presentera på torsdag.

lobbyingopinionsbildningpolitikpr
2025-05-06, 14:37

Lobbyregistret prioriterat för Precis nya ordförande

De större pr-organisationernas organisation Precis ordförande, Intellectas vd Hampus Brynolf. En av hans prioriteringar blir att ta sig an det lobbyregister som insynskommittén förväntas föreslå torsdag 8 maj.

Branschpr
2025-05-06, 09:28

Förslag på lobbyregister kommer

Den parlamentariska ”insynskommittén” kommer att på torsdag presentera förslag på ett svenskt lobbyregister, enligt läckor till Dagens Nyheter.

lobbyingpolitikpr
2025-05-06, 08:23

Bindefeld minskar – men miljonutdelning

Pr-byrån Bindefeld tappade både lönsamhet och intäkt under sitt senaste räkenskapsår (brutet i juli). Men det räckte ändå till en miljonutdelning till ägarna.

Affärerpr
2025-05-05, 16:41

Här är Precis nya styrelse

De större pr-byråernas organisation Precis har fått en ny ordförande och en delvis ny styrelse.

Branschpr
2025-04-30, 08:25

Råd ska råda över varumärket Sverige

Svenska institutet har utvecklat en ny strategi för varumärket Sverige. Bland annat ska ett råd stämma av hur varumärket utvecklas.

Case
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling –…
  • Tre petar två tungviktare
  • Valet av M-ordförande i Stockholm – det står på spel
  • Här är Precis nya styrelse
  • Riksbankens kommunikation hamnar hos it-bolag

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram