
Visit Sweden, som normalt marknadsför Sverige som destination för utländska resenärer, vänder i sin senaste kampanj blickarna inåt och mot svenska resenärer.
Under coronapandemin är Sverige inte en tillgänglig destination för alla länder och därför riktar Visit Sweden sin nya kampanj The Edible Country till svenska resenärer.
Det handlar om att marknadsföra den svenska naturen som ”världens största gourmetrestaurang”. Via the The Edible Country bjuds turister in att laga en egen måltid på råvaror som finns i naturen.
Centrala i kampanjen är uppdukade bord i naturen som ska gå att boka av intresserade resenärer.
Målet är att få ”fler att upptäcka svenska smaker och naturupplevelser”, enligt Michael Persson Gripkow, Visit Swedens varumärkeschef.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...