Kampanjen pågår fram till påsk har temat ”Semestereffekten”. Tanken är lyfta fram känslan med ”resandets alla positiva aspekter – vad som händer med oss när vi byter miljö, får mer tid för varandra och provar på nya saker”, enligt pressinfo från Ving. Reklamidén är utvecklad av Vings byrå Åkestam Holst i samarbete med Vings inhouse-byrå.

Kärnan i kampanjen är fyra reklamfilmer inspelade i Thailand under regi av Adam Berg. Filmerna körs i TV4-gruppens kanaler, kanal 5, kanal 9, kanal 11 och Discovery samt på Youtube och i egna kanaler.

Kampanjen består även av inslag i podcasts och radio, online, sociala medier samt i egna kanaler. Ving lägger även pengar på en rikstäckande utomhuskampanj samt annonsering i dagspress i storstäderna, lokala medier och utvalda magasin.

”Det blir allt svårare att sticka ut och nå igenom i reklambruset, kanske särskilt i resebranschen. Här tycker vi att vi har hittat helt rätt och vi ser fram emot att jobba vidare med konceptet under lång tid framöver. Filmerna kommer att bli ett fantastiskt startskott på Semestereffekten”, kommenterar Caroline Fondelius, chef för Vings inhousebyrå.

arbetsgrupp ”Semestereffekten”
Vings Inhouse-byrå
Caroline Fondelius, chef

Åkestam Holst
Johan Landin, ad
Filip Laurent, copy
Stina Hansson, strateg
Sebastian Stüben, strateg
Caroline Sjöström, produktionsledare
Jessica Morales, projektledare
Johan Lindström, byråproducent

Bkry
Lotta Persson, grafisk formgivare

BRF, produktionsbolag
Adam Berg, regissör
Ben Croker, producent
Dimona Fessahaye, produktionsledare
Nicke Johansson, fotograf

musik
Jenny Ring, supervisor