I dag och fram till lördag kommer resenärer med MTRs tåg från Göteborg att på Stockholms centralstation möta Viggo Cavling utklädd till greven Axel von Fersen. Bakom upplägget ligger pr-konsulten Dominika Peczynski. Tanken är att Viggo Cavling ska få marknadsföra sin tjänst Magiska Platsers och samtidigt bjuda MTRs kunder på gratis Stockholmsguidning.
– Jag hoppas att MTRs kunder ska bli mina kunder. Detta är ett möte mellan världens största och minsta företag och det är ödmjukt av MTR att inte stampa ihjäl en myra, säger Viggo Cavling.
Hur ser affären ut?
– Det är Magiska platser som betalar för peruken och inköpen på Buttericks.
Hur gick detta till?
– Jag har jobbat lite med MTR tidigare och tycke uppstod. Men hade det inte varit för Dominika Peczynskis ovärderliga insats hade samarbetet aldrig tagit en så stabil och robust form, säger Viggo Cavling och lägger till:
– Jag gör det som ett experiment för Magiska platser. Funkar det bra gör vi mer, funkar det mindre bra, gör vi mindre.
Du klär ut dig till en greve som lynchades till döds. Hur långt kan man gå i sin marknadsföring?
– Jag kommer inte att bli lynchad. Axel von Versen är den coolaste svensken någonsin. Mitt mål på 90-talet var att bli coolast i Sverige. Så jag känner igen mig i ansatsen.
Kommer Axel von Versen till Almedalen?
– Det kan vara så. Men främst åker jag till Almedalen för att sänka spritskatten.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...