UPPDATERAD. Artisten Veronica Maggio släpper idag en ny låt tillsammans med den statliga tågoperatören SJ.
Kampanjen och låten heter Nu stannar vi på marken. SJ vill taktiskt att få folk att ta tåget när resandet förväntas öka igen efter pandemin. SJ vill även stärka varumärket med kampanjen
”När samhället och livet nu startar om och vi kan börja resa igen vill vi med den här kampanjen inspirera fler till att göra klimatsmarta val – som att välja tåget framför flyget när det är möjligt”, kommenterar Maria Höglund, marknadschef på SJ.
Kampanjen ska gå brett i reklam-tv, via online video, som Youtube, bio och i sociala medier perioden 18 juni-4 juli och i TV under OS 23 juli-8 augusti. Kampanjen kommer även att gå som digitala annonser i print i DN, GP, SvD och Sydsvenskan i dag.
Veronica Maggio ska också kampanja i sina sociala kanaler och låten släpps på Spotify och Apple och via billboard på Stureplan och i radio och i sociala medier.
Byrå är Forsman & Bodenfors.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.