• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

13 May 2019

Veckans Brief 16: Så ska de nordiska nätverken överleva – modern medieträning bortom ’murveln’   

VECKANS BRIEF. I utgåva 16 tittar vi särskilt på hur en ny typ av krishantering och medieträning växer fram. Vi berättar också om hur de stora, framväxande nordiska nätverken utvecklas och överlever både inhouse-trenden och den globala konkurrensen.

VECKANS BRIEF. I utgåva 16 tittar vi särskilt på hur en ny typ av krishantering och medieträning växer fram. Vi berättar också om hur de stora, framväxande nordiska nätverken utvecklas och överlever både inhouse-trenden och den globala konkurrensen.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2019

ledare
”…när alla blir lika vassa på marttech…”

affärer
Rud Pedersen byter Sverige-vd
Så ska de nordiska nätverken överleva inhouse och byrådöd

case

Burger Kings brief bakom vinnarkampanjen

verktyg & metoder
Medieträningen som tar över efter manliga murveln

bransch
Annonsörerna vill självreglera spelreklamen

utrikes
Med TikTok Money Calculator kan influencers räkna ut förväntad inkomst
7 sätt att hålla statistiken hög för öppnad e-post

arbete
KL tar in tungviktare
Hon är Vänsterpartiets nya komchef
Huawei och Amanda Ooms siktade i riksdagshuset
Stefan Löfvens-chef slutar  –  Hövding headhuntar på byrå

jobba effektivt
Hur bygger man en sociala medier-strategi, Julia Åsgård


spaning
”När ska medierna komma ikapp sitt eget landskap?”

personer
Kristina von Sydow, Rolf van den Brink, Jennie Zetterström, Morten Rud Pedersen, Jennie Zetterström, Andreas Krohn, Nike Carlstoft, Lina Hovling,, Claes de Faire, Anders Rask, Anne Årneby, Per Bruun, Björn Ståhl, Claes Nyberg, Carina Axelsson, Birger Lycken, Elin Nilsson, Tobias Lennér, Lars Leijonborg

saker
Ahead, martech, Nordic Morning, maskinlärning, Hill + Knowlton, Dentsu, Westander, artificiell intelligens, The North Alliance, Stockholm Media Week, Rud Pedersen, Nordiska byråmarknaden, byrånätverk, Burger King, Vänsterpartiet, Guldägget, gamification, Ingo, Reformklubben, medieträning, Curious Mind, krishantering, Swedbank, sociala medier-strategi, Sveriges Annonsörer, reglering, spelreklam, JKL, Oh My, influerare, influencer,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.

 

Ta en prenumeration och betala direkt http://dagensopinion.se/veckans-brief/

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

vecckan brief - senaste utgåvan

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2020-08-18, 09:34

Veckans Brief 22:  Företagare lägger 480 miljoner på opinionsprojekt – partiernas komchefer

VECKANS BRIEF. I det första numret för höstsäsongen berättar vi om företagaren som kör i gång ett opinionsprojekt à 480 miljoner kronor. Vi intervjuar partiernas kommunikationschefer om bland annat den stundande valrörelsen. Vi berättar om hur du kan komma igång med Tiktoks konkurrent Reels.  Och ett dussin artiklar till.  

vecckan brief - senaste utgåvan
2019-08-19, 01:33

Veckans Brief 25: Svensk Martech omsätter miljarder  – makt(s)pelet i Stockholm

VECKANS BRIEF. I utgåva 25 för år 2019 listar vi Sveriges drygt 150 största bolag inom martech. Vi berättar om Socialdemokraternas maktspel i Stockholm som kan bädda för nästa partiledare (s). Sveriges Annonsörer berättar om sitt ambitiösa insiktsprojekt. Och ett 15-tal ytterligare artiklar.

vecckan brief - senaste utgåvan
2019-06-02, 20:17

Veckans Brief 18:  SDs presschef om mediestormen  – Mer inhouse och digitalt för Unionen

VECKANS BRIEF. I utgåva nummer 18 av Veckans Brief patar vi med SDs presschef Henrik Gustafsson om hur partiet hanterade mediedrevet mot EU-kandidaten Peter Lundgren. Unionen slår ihop flera avdelningar till en ny kommunikationsavdelning för att inte minst kunna jobba med den digitala medlemsaffärerna. En JKL-chef har fått i uppdrag att bygga en ny byrå i Bryssel. Pressrådet i Washington packar väskan.  

vecckan brief - senaste utgåvan
2019-01-20, 10:44

Veckans Brief:  De kan bli ministrar – Snoop Dogg gav Klarna världspress

VECKANS BRIEF. Flera nya ministrar kommer att utses av statsminister Stefan Löfven (s) på måndag. Veckans Biref har listan över kandidater. Klarnas marknadschef berättar om pr-effekten av samarbetet Snoop Dogg. Experterna på Kreab och Miltton berättar om vad som händer nu i Brexit-processen. Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 2, 2019. ledare ”Stefan vann – Ulf förlorade…eller?”   affärer Publicis smälter samman byråerna Edelman Deportivo-chef ska lyfta Kärnhuset Vinstmaskinen Bindefeld producerar miljonutdelningar Narva tar Hubspot till kunderna case Snoop Dogg placerade Klarna i världspressen analys Kreab och Miltton om Brexit-härvan metod Paues Åberg släpper guideböcker arbete De kan få ministersamtalet från Stefan Löfven (s) Anna Karin Hatt och vd-jobbet på Svenskt Näringsliv Ericsson letar kommunikationschef spaning ”Kom att tänka på Paul Ronge i riksdagen” kalendarium Tobii och Ericsson till Surveyföreningen personer Kristina Ljungros, Heléne Fritzon, David Sandström, Emma Ölmebäck, Anna Kinberg Batra, Ouisem Samoud, Stefan Löfven, Cecilia Meller, Ulf Kristersson, , Maria Zanchi,  Micael Bindefeld, Jimmy Larsson, Tobias Lundin Gerdås, Theodor Paues, Lotta Nymann-Lindegren, Karl Isaksson, Marika Lindgren Åsbrink, Göran af Klercker, Ann Linde, Ylva Johansson, Paul Ronge, Anders Ygeman, Ibrahim Baylan, Lennart Weiss, Darja Isaksson,Alice Bah Kuhnke, Anna Serner, Lawen Redar, Nisha Besara, Karolina Skog, Isabella Lövin, Mikael Damberg ,Niklas Nordström, Tomas Eneroth, Sven-Erik Bucht , Peter Eriksson , Aida Hadzialic, Emma Hult, Juan-Pablo Roa, Eva Nordmark, Tobias Baudin, Camilla Björkman, Anders Ygeman, Magdalena Andersson, Per Bolund, Ardalan Shekarabi , Jimmie...

vecckan brief - senaste utgåvan
2018-08-19, 23:00

Veckans Brief 24: Reklamveteran ska rädda Moderaterna – Så rustar ATG för nya konkurrensen

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 24, 2018: ledare Välkommen till ett utvecklingsprojekt – och vem som vinner valet…. affärer KD-tungviktare med förhinder startar pa-byrå Prime-chefens affärsmanifest Ingen kris på krisbyrån BCW jämför sig med Prime Tänket bakom Amanda Ooms pr-tjänst Trio utmanar affärskonsulterna med ny byrå Patriksson upp – Dagens Media ner   case Reklamveteran kallas in för att rädda Moderaterna De tar vägen till unga män via Flashback bransch Handelsministern vill lägga 44 miljoner på varumärket Sverige arbete Ipsos pa-chef får global roll ledamoten Vårdlobbyist(l) vill bli stockholmarnas röst i riksdagen jobba effektivt Hur ska byråerna locka till sig morgondagens pr-stjärnor, Joseph Borenstein? spaning Allt om första partiledardebatten profil Så ska ATG-chefen tackla nya konkurrenterna personer Ulf Kristersson, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven, Annie Lööf, Jimmie Åkesson, Emmanuel Macron, Anna-Karin Klomp, Erika Svanström, Therese Bohlin, Markus Gustafsson, Niklas Nordström, Mattias Oljelund, Sofia Myrevik, Billy McCormac, Matti Kataja, Jeanette Fors-Andrée, Paul Ronge, Helena Olsson, Marta Karlqvist, Maria Schölin, Amanda Oooms, Kristina Windrup Olander, Ursula Wångander, Mathias Westphal, Petronella Barvaeus, Ellinor Brenninkmeijer, Johan Ehrenberg, Patrik Westander, Anders Edholm, Gunnar Strömmer, Michael Storåkers, Hampus Knutsson, Magdalena Andersson, Peter Hultqvist, Ardalan Shekarabi, Ylva Johansson, Karl-Petter Thorvaldsson, Lotta Ilona Häyrynen, Joseph Borenstein, Nick Naylor, Samantha Jones, Linnéa Rinäs, Patrik Silverudd, Jan Björklund, Maria Arnholm, Birgitta Ohlsson, Sofia Dahlström, Andreas Andersson, Helene Odenljung, Eva Flyborg, Karin Pleijel, David Lega, Jonas Ransgård, Jonas Hinnfors, Anders Sundell,...

vecckan brief - senaste utgåvan
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-06-19, 11:39

”Krisvarning när kvinnorna tar över politiken”

2025-04-02, 11:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 13:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief 35: Brottsmisstänkt utgav sig som…
  • Sex nya i SDs styrelse
  • SD-styrelsen avslår nästan alla motioner inför landsdagarna
  • Kulturhuset och Storkyrkan lanserar Magdalena…
  • M-ledamoten om Stegras bjudning

Minst läst

  • Reinfeldt: I första hand Miljöpartiet i andra S…
  • Seklets energi: Centerpartiet sågar kärnkraften
  • Ander(s) Lago låter Manpower fixa jobben
  • Kd skrotar ”verklighetens folk”
  • Centern röstar på kärnkraft – för att den inte …

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor
  • Privacy Policy

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram