VECKANS BRIEF. I det första numret för höstsäsongen berättar vi om företagaren som kör i gång ett opinionsprojekt à 480 miljoner kronor. Vi intervjuar partiernas kommunikationschefer om bland annat den stundande valrörelsen. Vi berättar om hur du kan komma igång med Tiktoks konkurrent Reels.  Och ett dussin artiklar till.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva xxx, 2020

ledare
”Huawei, Apple och Xiaomi och det här med medietransparens”

affärer
Prime avbryter korttidspermitteringar
Urban Advisors startar eget ”United Minds”
Carve ett år senare – 20 procent i vinst och nytt företag på gång
Minskade intäkter för Göran Persson och Alexander Bard

kund

Eskilstuna byter till Newsmachine – Uber skaffar pr-byrå

case
Företagare lägger 480 miljoner på opinionsprojekt
Partiernas komchefer om tradmedier, Tiktok och valet
Naturvetarna erövrar medlemmar på eget manér
Så ska Bolt rulla förbi Uber

undersökning & analys
Börs-vd fortsatt svala till Twitter trots corona

bransch
Byråvalskonsulterna om corona-effekten på byråvalen

arbete
LO-ekonomerna angör riksdagen
Nordea och Swedbank får nya kom- och presschefer

jobba effektivt
Hur gör man för att komma i gång med Reels, Edit Brunner

personer
Therese Bohlin, Lasse Åberg, Helena Salomonson Jonatan Öhman, Ingela Lindh, Hannes Kerstell, Hanna Fallenius, Peter Lindgren, Marta Karlqvist, Carl Douglas, Jenny Lindahl, Kenneth Gidlöf, Hanne Simonsen, Martin Borgs, Gunilla Bergh, Per Klingbjer, Edit Brunner, Joakim Wallerstein, Nils Wijkmark, Magnus Demervall, Mikael Zillén, Per Gudmundson, Max Aperia, Gustav Georgson, Ola Persson, Åsa-Pia Järliden Bergström, Torbjörn Hållö, Balder Bergström

 

saker
Reels, Socialdemokraterna, Huawei, Moderaterna, korttidspermittering, Apple, Isobar, Prime, Liberalerna, Kista, pr-branschen, Xiaomi, 小米科技, stadsutveckling, Geelmyuden Kiese, Kristdemokraterna, Vänsterpartiet, Östersjön, elskoter, vd och Twitter, Naturvetarna, Urban Advisors, Miljöpartiet, Carve, Voice of the Ocean, United Minds, taxiapp, Newsmachine, Polhem, Ehrenberg Sørensen Kommunikation, Deep Sea Production, Tiktok, Sverigedemokraterna, börskommunikation, partiernas kommunikation, facklig medlemsvärvning, Bolt, Uber, Box Communications, Sveriges Annonsörer,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.