Nu blir det en färre byrå som heter Vass.

Tidigare har bland annat Vass Pr och Vass Kommunikation samsats om namnet i pr-branschen. Nu ömsar Vass Kommunikation skinn till Check.

Namnbytet har dock inte något med branschens andra byråer med samma namn att göra, berättar Johanna Engström, som driver byrån med fyra heltidsanställda med sin syster Helena.

– När vi startade var vi främst en copybyrå, med en logga inspirerad av en blyertspenna. Men under våra fem år har erbjudandet mot kund ändrats. Vi tar oss an allt från strategi och utförande till analys och utvärdering av kundernas kommunikation i sociala medier.

Johanna Engström lägger till:

– Vi tar ett helhetsperspektiv och ’checkar’ av alla steg under kommunikationsarbetet.

Under 2019 omsatte byrån 2,8 miljoner kronor och gjorde en vinst på 190 000 kronor. År 2020 ligger ”i linje med det”. Men Check har tagit in en ny medarbetare, Sanna Jonsson, utbildad vid Jönköpings Universitet och räknar med mer affärer.

– Vi ser fram emot att ta oss an 2021 med vår nya varumärkesidentitet, som symboliserar trygghet, mod och passion.