UPPDATERAD. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC vill opinionsbilda för minskad överskuldsättningen i samhället och tar in en pr-byrå.

”UCs affärsverksamhet bidrar i sig till att människor undviker överskuldsättning och tar hand om sin privatekonomi. Nu vill vi också bidra till minskad överskuldsättning och en hållbar ekonomi i samhället genom att i ännu högre grad delta i samhällsdebatten”, berättar Victoria Preger, marknadschef på UC.

Byrån som ska göra jobbet är Westander där Frida Blom, Johanna Wilkens och Sohrab Fadai ingår i arbetsgruppen.

Har ni tidigare jobbat med byrå?
Ja, vi har tidigare jobbat med Hill + Knowlton och vi kommer även fortsätta samarbeta med dem kring andra frågor och för några av våra andra varumärken.

Kan du berätta lite om hur ni gjorde valet av byrå?
Vi letade efter en byrå som kan stötta oss med kvalificerad rådgivning när det gäller opinionsbildning. Vi vill ta nästa steg genom att i ännu högre grad delta i samhällsdebatten. Westander visade sig vara rätt partner för oss då de delar våra värderingar kring hög kvalitet. Westander är experter och har djup kompetens inom opinionsbildning.

Hur långt sträcker sig avtalet med Westander?
Ambitionen är ett långsiktigt samarbete kring opinionsbildning i överskuldsättningsfrågan men vi har ännu inte definierat exakt hur långt samarbetet sträcker sig”.