Uppdraget har gått till den norska byrån Geelmuyden Kiese. Sedan i januari anlitar Uber Geelmuyden Kiese öven för den norska marknaden.
Geelmuyden Kiese ska hjälpa Uber med kännedom och varumärkesbygge.Målgrupperna är köpare av tjänsten och förare av bilarna.
"Över 500 000 svenskar använder idag våra tjänster för att ta sig runt i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi har precis flyttat till ett nytt kontor och tar nu nästa steg på den svenska marknaden. Vi ser fram emot att göra det tillsammans med GK. En av de viktigaste delarna i arbetet blir att visa en mer transparent sida av Uber", kommenterar Bodil Sidén, kommunikationsansvarig på Uber i Sverige.
teamet består av
Frida Berg, kundansvarig
Fredrika Frenkiel, projektledare
Hanna Holmquist, pr-specialist
Julia Levander, pr-strateg
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...