Just nu pågår en upphandling där Turistrådet letar en pr-partner på plats i Norge som ska leverera pressbearbetning, skapande av influencersamarbeten, mediebevakning och beräkning av pr-värde.
Turistrådets bedömning är att uppdraget värderas till 300 000 – 400 000 kronor årligen. Uppdragets avtalslängd är 24 månader med möjlighet till förlängning i ytterligare 24 månader.
Turistrådet är ett dotterbolag till Västra Götalandsregionen dotterbolag för besöksnäringsfrågor, vars uppdrag är att utveckla och marknadsföra Västsverige som destination
– Målsättningen är att på ett kostnadseffektivt sätt skapa kännedom om destinationen Västsverige och intresse för att besöka regionen vid tider på året då det är låg beläggning och i förlängningen skapa fler jobb och robusta besöksnäringsverksamheter, säger Fredrik Lindén, vd på Turistrådet.
Alex Mörén
alex@dagensopinion.se
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...