
Kommunikationstemat Allt som en resa kan vara lanserades i mellandagarna 2024 och breddas nu med analoga och digitala takeovers, däribland av Odenplans station.
”Pendlare kommer att mötas av utsmyckade busskurer som för tankarna till soliga sandstränder och italienska tavernor, bland annat med budskapet att ’Sommaren är bäst vid Medelhavet’”, skriver Tui i ett pressmeddelande.
Tui kommer även att annonsera på dejtingplattformen Tinder. Utöver detta kommer annonsen att synas på utomhustavlor, digitala utomhustavlor, print, digitalt samt i radio.
”Vi bygger vidare på vårt etablerade och långsiktiga kommunikationstema ”Allt som en resa kan vara” men experimenterar samtidigt med nya format och mer taktiska uttryck i vår mix. I den förra kampanjen lade vi till mer humoristiska inslag, vilket också visat sig fungera bra. Det har vi tagit fasta på även i denna kampanj, exempelvis med nya roliga radiospottar”, kommenterar Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på Tui.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...