Bright Mind Agency vill sätta en ny norm i branschen och ge anställda kontinuerlig tillgång till en mental terapeut på jobbet. Detta som ett svar på frågan om psykisk ohälsa inom reklam- och mediebranschen.

Det är Emil Grabow, mental coach som axlar uppdraget.

”Arbetskulturen inom reklam- och mediebranschen är ohållbar”, skriver Bright Mind i ett pressmeddelande.

”Jag försökte hitta information kring om någon annan gjort det och blev lite mörkrädd, för istället hittade jag bara flera artiklar om byråer som tagit in en psykolog eller en samtalsterapeut men bara för att använda för att slipa säljbudskapet, hitta nya marknadsföringsvinklar åt kund eller när personalen kollektivt hotat att säga upp sig, eller någon i ledande position drivit sina anställda så hårt att hela organisationen fallit sönder. Känns som fokus då är sina marginaler eller att rädda anseende, och inte att bry sig om sin personal”, kommenterar Alexander Morad, vd och medgrundare på Bright Mind Agency ger branschkollegorna en uppmaning:

”Följ vårt exempel”.

Alex Mörén
alex@dagensopinion.se