Kommunikationskoncernen Thinc Collective växer genom att förvärva 30 procent av byrån Brand Arena Nordic Group Agency (Bang). Förvärvssumman uppgår till 6 miljoner kronor. Thinc har option på att förvärva ytterligare 40 procent av aktierna fram till och med 2027.

Bang är inriktad på event och brand experience men gör också reklam, pr, innehåll, design, tech och media. Bang omsatte drygt 80 miljoner kronor (75 miljoner kronor) under sitt senaste räkenskapsår och har idag 25 medarbetare.

”Förvärvet av Bang ger Thinc betydligt ökad tillväxtkraft och stärker upp affärsområdet Creative på ett önskvärt sätt. Bang kompletterar Thinc genom att både bredda och vässa vårt erbjudande inom kommunikationsområdet brand experience och reklam där Bang har extremt hög kompetens och en stark kundbas. Dessutom ges möjlighet att vidareutveckla Bangs kunder med Thincgruppens andra tjänster och naturligtvis omvänt. Förvärvet av Bang är ytterligare en pusselbit som faller på plats för koncernen”, kommenterar Anders Wallqvist, koncernchef för Thinc Collective.

Alex Mörén
alex@dagensopinion.se