I kampanjen försöker Tele2 visa exempel på digitalisering i olika branscher där teleoperatören har tagit fram kundupplevelser för sina kunders användares räkning.

Kampanjen har devisen ”När det handlar om sekunder. Eller om att se kunder”. Kampanjen, består av två filmer och displayannonser och ljudgår online, i social medier, nationell radio och digital audio. Kampanjen dyker upp som native-annonser hos Ny teknik, Breakit, Dagens samhälle, Dagens Industri, Chef och SvD.
En del av kampanjen är undersökningen ”Se kunden”, som Ipsos har utfört för Tele2s räkning. I undersökningen svarar slutkonsumenter och företagsledare på frågor om sin syn på kund- och medborgardialog.

”Det räcker inte längre med att man svarar i telefon i kundservice på ett artigt sätt, kunden vill kontakta sin leverantör på sina villkor, på en tid som passar, i den kanal de föredrar och de förväntar sig att bli bemötta med empati och få snabb hjälp med sitt ärende. Tele2 är inte bara leverantör av tekniska lösningar utan vi hjälper våra kunder att skapa bättre upplevelser för sina kunder. Den rådgivande rollen som vi ofta har med våra kunder vill vi sätt fokus på med den här kampanjen”, kommenterar Beata Enmark, marknadschef på Tele2 Företag.

Till kampanjen har Tele2 anlitat M&C Saatchi, Vast Works och IK Stockholm.