Det rör sig om en ny tjänst som innebär att när det fasta bredbandsnätet slås ut, kopplas Tele2-kunden automatiskt över till det mobila nätet.

Tjänsten, Obegränsad bredbandsgranti, lanseras i ett flertal kanaler som tv, online video, display, digital audio, radio, social.

Kärnan är en reklamfilm inspelad i Stockholm och Akihibara-distriktet i Tokyo.

Tele2 tar för kampanjen spjärn i en undersökning beställd av Norstat. Den visar att den näst värsta vardagliga situationen efter en havererad bil är ett bredband som ligger nere.  62 procent angav också att de haft problem med sitt wifi under det senaste året.

arbetsgrupp

Tele2
marknadsdirektör: Jonas Lundquist 
reklamchef: Åke Balfors 
varumärkeschef: Fredrik Wasting 
creative lead/copywriter: Mikael Norberg, Mattias Manitski 
g
raisk design: Kristofer Arbeus/Stefan Blomqvist 
pr: Jessica Hjälmered

M&C Saatchi
k
undansvarig/projektledare: Bjarte Eide 
s
trateg: Niclas Norström 
k
reativ chef: Linda Elers, Alexander Elers 
produktionsledare: Linda Norberg 
social media-ad: Andrea Andersson 
sociala medierchef:
Kristina Annehed 
final art: Anton Hååg

film
byråproducent: Mattias Coldén, Always Frank 
regissör: Rune Milton 
p
roducent: Lars Nordenson 
DoP: Paul Meyers 
musik: Jonas Larsen 
redigering: Peter Brandt 
ljud:  Kevin Koch 
vfx: Michael Balle, ChemistryVFX