Tele2 bredbandskampanjar med Saatchi och Norstat
Det rör sig om en ny tjänst som innebär att när det fasta bredbandsnätet slås ut, kopplas Tele2-kunden automatiskt över till det mobila nätet.
Tjänsten, Obegränsad bredbandsgranti, lanseras i ett flertal kanaler som tv, online video, display, digital audio, radio, social.
Kärnan är en reklamfilm inspelad i Stockholm och Akihibara-distriktet i Tokyo.
Tele2 tar för kampanjen spjärn i en undersökning beställd av Norstat. Den visar att den näst värsta vardagliga situationen efter en havererad bil är ett bredband som ligger nere. 62 procent angav också att de haft problem med sitt wifi under det senaste året.
arbetsgrupp
Tele2
marknadsdirektör: Jonas Lundquist
reklamchef: Åke Balfors
varumärkeschef: Fredrik Wasting
creative lead/copywriter: Mikael Norberg, Mattias Manitski
graisk design: Kristofer Arbeus/Stefan Blomqvist
pr: Jessica Hjälmered
M&C Saatchi
kundansvarig/projektledare: Bjarte Eide
strateg: Niclas Norström
kreativ chef: Linda Elers, Alexander Elers
produktionsledare: Linda Norberg
social media-ad: Andrea Andersson
sociala medierchef: Kristina Annehed
final art: Anton Hååg
film
byråproducent: Mattias Coldén, Always Frank
regissör: Rune Milton
producent: Lars Nordenson
DoP: Paul Meyers
musik: Jonas Larsen
redigering: Peter Brandt
ljud: Kevin Koch
vfx: Michael Balle, ChemistryVFX
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.