Lastbilstillverkaren Renault Trucks väljer Spoon som sin strategiska och kreativa ledande byrå. Uppdraget omfattar Renault Trucks globala kommunikation under 2023-2024. Spoon ska hjälpa Renault Trucks att omvandlas från en lastbilstillverkare med ett elerbjudande till en partner som erbjuder kompletta lösningar inom e-mobilitet.
Spoons ska skapa två huvudsakliga strategiska kommunikationskoncept och ta ut dem i kampanjer och annat innehåll.
– Vi åkte till Lyon och pitchade i oktober, berättar Maria Biesterfeldt, byråchef på Spoon.
Sedan tidigare jobbar Spoon med Volvo Lastvagnar som är Renault Trucks.
– Eftersom vi har ramavtal med Volvo group underlättade det ju såklart processen rent formellt när de väl hade valt oss. Då de tillhör samma koncern.
Spoons team
Maria Biesterfeldt, byråchef
Rob Hincks, kundansvarig
Viktor Bolin, kreativ chef
Åsa Lovell, projektledare
Niklas Thulin, art director
Leon Phang, strategichef
Patrik Sundberg, produktionschef
Henrik Emilson, copywriter
David Larsson, mediaspecialist
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.