Sifo och Obeya hjälper Halebop att sälja begagnade lurar

Teleoperatören Halebop vill få igång sin försäljning av begagnade telefoner och kastar sig ut i kampanj med pr-byrån Obeya och undersökningsföretaget Kantar Sifo.
Kampanjen inleds i dag med pressbearbetning med en rapport från Kantar Sifo som bygger på en enkät med 1 269 svar via webbpanel.
Undersökningen visar att 33 procent inte känner till att det går att köpa begagnade mobiltelefoner hos företag. 12 procent har det senaste året övervägt att köpa en begagnad mobiltelefon. 3 procent har lämnat in sin begagnade mobiltelefon till ett företag de senaste 12 månaderna.
Rapporten ligger är en del av kampanjen som uppmanar målgruppen att ”dumpa ett ex” och att ”haffa ett ex”. Kampanjen leker med kärleksrelationen svenskar antas ha till sina mobiltelefoner. Uttrycket är svartvita reklamfilmer, producerade av Slutet är nära.
Kampanjen går som tv-reklam, online-video, sociala medier, i poddar och på radio. Kampanjen har utvecklats av Obeya tillsammans med Halebops inhouseavdelning.
arbetsgrupp Halebop
Emma Yderbo, Marketing Manager
Johanna Sahlman, Head of Halebop
Fredrik Nyström, Affärsutvecklare
Mia Nilsson / Christian Anjemo, Creative
arbetsgrupp Obeya
Canan Yasar, kreativt ansvarig
Maria Hazard, projektledare
Julia Karlsson, produktionsledare
arbetsgrupp Slutet är nära
Jesper Ei Karlsson, regissör
Lova Lilliemarck, producent
Linda Klerehag, post-producent
Alexandros Bakos, exekutiv producent
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.