SAS fortsätter nu med sina planer för den kritiserade kampanjen What is truly Scandinavian.  Dock med en modifierad version.

”Vi är stolta över vårt skandinaviska ursprung. Det är en del av SAS DNA och grunden för vårt existensberättigande. Vi fortsätter nu den planerade kampanjen med att publicera en kortare och tydligare version”, skriver SAS på sin hemsida.

Kampanjen kommer att gå i sociala medier men även i kommersiell tv.

SAS plockade tidigare i dag ner kampanjen efter att den fått massiv kritik, inte minst från alt höger-sajter, men även från politiker som SDs avgående partisekreterare Richard Jomshof.

”Det är tråkigt att filmen missförstås, att några väljer att tolka vårt budskap och använda det för sina syften”, skriver SAS, och vidare:

”Mönstret i kommentarsfälten och antalet reaktioner i SAS sociala kanaler pekar på kampanjen utsatts för en attack. Vi kan inte acceptera att bli en plattform för värderingar, som vi inte står för. Därför tog vi ner filmen från våra kanaler för att utvärdera situationen”.