Byrån stärker därmed upp kommunikationssidan med expertis inom reklam och varumärke. Ylva Björnberg kommer senast från Visit Sweden, där hon som varumärkesutvecklare bland annat var med och skapade en global strategi för Sverigebilden.
 
Hans Sydow klev ner från vd-posten på reklambyrån Saatchi & Saatchi i maj och har sedan dess jobbat som arbetande styrelseordförande på byrån på halvtid.
Sedan i förra veckan delar han tiden med konsultjobbet på Quattroporte. Hans Sydow lärde känna byrån för 5-6 år sedan, berättar han, när de samarbetade i ett antal projekt, bland annat för Stockholms läns landsting.
– Vi kom då nära varandra och jag såg vad de sysslade med, trendspaning och framtidsscenarion baserade på en massa kunskap, vilket är superintressant för väldigt många företag.
 
Han fortsätter:
– Det jag gillar med Quattroporte är att de inte bara tänker klokt och framåt, de kämpar också hela tiden för att deras kunder ska implementera det man kommer fram till, bortom den tjusiga presentationen och rapporten.
– I det finns det ett behov av människor i vår omgivning, partners på kommunikationsföretag, och där ska jag försöka vara en länk mellan oss på Quattroporte och andra partnerföretag.
 
Quattroporte har kunder som Visit Sweden, Lernia, Ericsson, Stockholms läns landsting och SEB Fastigheter.
 
Läs mer i det kommande numret av Veckans Brief.