• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

25 Nov 2020

Region Stockholm Black Friday-annonserar

Även Region Stockholm hänger på Black Friday, som inträffar nu på fredag 27 november.

Även Region Stockholm hänger på Black Friday, som inträffar nu på fredag 27 november.

Med en annonser i Dagens Nyheter och Expressen och i sociala medier uppmanar Region Stockholm innevånarna till att välja digital shopping istället för fysisk. Syftet är att undvika att de 750 patienter som vårdas för corona inte ska blir fler på regionens sjukhus.

”Vår utgångspunkt är att människor vill göra rätt, och med den svarta annonsen uppmanar vi till digitala shoppingrundor. Det blir en aktiv handling för att stödja medarbetarna i vården och för att förhindra att någon man älskar hamnar på IVA”, kommenterar Katarina Winell, kommunikationsdirektör i Region Stockholm.

Kommunikationsbyrån bakom annonsen är Familjen och mediebyrån heter Scream.
Teamet består av Patricia Miodek, ad, Ulf Paulsrud-Sirbäck och Frida Omsén, copywriters. Mediebyrå är Scream.

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

coronakampanj

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-13, 13:17

Sveriges Hamnar får dubbelt fackligt varsel

Branschförbundet Sveriges Hamnar har fått varsel om strejk från två olika fackförbund.

Casekampanj
2025-05-12, 07:40

M och Hyresgästföreningen samkampanjer mot Exergi och Heidelberg

Moderaterna och Hyresgästföreningen gör gemensam sak i en kampanj riktad mot energibolaget Exegeri och cementtillverkaren Heidelberg.

infrastrukturkampanjopinionsbildningpolitik
2025-05-12, 06:57

Orkla kampanjar för Felix med tunnelbanekarta

Orkla Foods rullar ut en kampanj från den nya reklamplattformen Ketchupeffekten i Stockholms tunnelbana med bland annat en modifierad tunnelbanekarta via Clear Channel.

Casekampanj
2025-04-22, 10:02

Fortum sätter nordisk plattform

Det finska Energibolaget Fortum vill samla alla sin målgrupper på samma kommunikation.

Casekampanj
2025-03-08, 16:06

De kampanjar på kvinnodagen

Expressen utser Årets kvinna. Saco och Sveriges Ingenjörer uppmärksammar löneskillnader mellan män och kvinnodagar. Moderaterna letar flera kvinnliga politiker. Här är urval kampanjandet under den Internationella Kvinnodagen.

kampanjopinionsbildning
2025-02-28, 14:05

M rullar ut valvinnare i Stockholm

Moderaterna tror sig har hittat en väg till att återta makten i stadshuset i Stockholm och gör ett första försökt på måndag.

kampanjpolitikval 2026
2025-02-10, 17:21

Villaägarna marscherar igen – till Ebba Busch (kd)

Den 12 februari 2025 får energiminister Ebba Busch besök av en demonstrerande skara villaägare, organiserade av intresseorganisationen Villaägarna på Mynttorget utanför näringsdepartementet.

kampanj
2025-02-06, 23:02

Ideell organisation dominerade 100-wattaren

Det var inte någon kommersiell aktör som dominerade Sveriges Annonsörers reklamutmärkelse 100-wattaren för år 2024 utan den ideella organisationen Talita. Ingen pr-byrå vann något.

Branschkampanj
2025-02-04, 10:12

Hyresgästföreningen tar över Odenplan

Hyresgästernas medlemsorganisation kartlägger könsskillnader på bostadsmarknaden.

kampanj
2025-01-10, 14:31

Tui tar över Odenplan och Tinder

Resebolaget Tui breddar sitt kommunikationskoncept med annonsformat.

kampanj
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief: 100 söker jobbet som påverkare åt…
  • Toppmoderat kliver av – kan bli landshövding
  • Byrå går i konkurs efter ”omfattande avvikelser i bokföring”
  • SVT snor politikreporter från SvD
  • Ibrahim Baylan till Rosengrens byrå-koncern

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram