I går anlitade regeringen Jessica Bjurström, vd för Sveriges Kommunikationsbyråer, för ett uppdrag i styrelsen för Svenska Filminstitutet där hennes företrädare Anna Serner är vd.
I dag knyts ytterligare band mellan regeringen och reklambranschen när handelsminister Ewa Björling (m) tar plats i juryn för reklamtävlingen Ute, som anordnas av bolaget JCDecaux, som nyligen blev av med ett större reklamkontrakt när det statliga bolaget Svedavia tog över reklamförsäljningen på Arlanda i egen regi. Detta trots regeringens övriga ivriga avregleringspolitik. Detta kan Ewa Björling diskutera med Ulf Hermansson Samell, marknadschef på SAS och Carina Herly, kommunikationschef på JCDecaux.
I juryn ingår även Nina Åkestam, kreatör på Wieden+Kennedy (juryordförande), Ola von Bahrkreativ chef på Storåkers McCann, Magnus Jakobsson, copywriter på DDB, Regina Kevius, stadsbyggnads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad, Jocke Petterson, kreativ chef på Honey Design samt Anders Wester, kreativ chef på Voice.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...