– Det känns fantastiskt roligt att börja på Rädda Barnen, som är ett starkt varumärke och som jobbar för otroligt viktiga saker, säger Jesper Nilsson.
Formellt är han chef för kommunikations- och insamlingsavdelningen, som startades upp den första april i år genom en sammanslagning av avdelningarna för kommunikation och marknad.
Syftet med omorganiseringen är att effektivisera och bli tydligare i kommunikationen.
– Vi har tidigare varit spretiga i vår kommunikation, där kan vi bli tydligare. Vi behöver också fortsätta med att försöka hitta kreativa insamlingsmetoder och bygga företagssamarbeten, säger Jesper Nilsson.
Tillsammans med organisationens sektionschefer har han påbörjat ett arbete för att ta fram nya prioriteringar och vill därför inte gå in närmare på vilka förändringar som ska ske.
– Det vore att föregripa ett väldigt viktigt arbete jag skulle vilja göra med mina chefskollegor. Men vi har en otrolig kapacitet och gör ett otroligt arbete. Det måste vi förmedla, hur vi skiljer oss från andra organisationer.
Jesper Nilsson, som ersätter dels förra marknadschefen Louise Gauffin, dels förra kommunikationschefen Nedjma Chaouche, kommer närmast från Hyresgästföreningens riksförbund där han var kommunikationschef i sex år.
Innan dess jobbade han som kommunikationschef för den fackliga organisationen Internationella Metallfederationen, IMF, i Genève i fem år. Han har också en bakgrund inom Kommunal samt som journalist.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.