Under det senaste räkenskapsåret (brutet i augusti) ökade Prat intäkterna med 31 procent och kom upp i en omsättning på 42 miljoner kronor och en nettovinst på 2,6 miljoner kronor. Då hade byrån också delat ut 1,7 miljoner av vinstmedlen till medarbetarna.

Prat har också fyllt på med fyra nya medarbetare:

Nena Javadian, projektledare, kommer närmast från en liknande roll på reklambyrån TBWA. Richard Sigray, senior content specialist, arbertade tidigare arbetade som content manager på EKN, Exportkreditnämnden.
Jacob Linder är ny juniorkonsult och kommer från en praktikplats på Prat PR. Han har tidigare arbetat på Meltwater.
Matilda Thurfjell, är också ny juniorkonsult och kommer från en praktikplats på Prat PR, som var en del av hennes kandidatexamen i Marknadsföring från Stockholms universitet.

”Våra dedikerade och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgången och vi höjer hela tiden ribban för oss själva genom att vässa relationer, rutiner och processer. Våra konsulter brinner för att leverera konkreta och mätbara resultat för våra kunder inom pr, sociala medier och influencer marketing”, kommenterar Prat PRs grundare och vd Gabriella Finnborg.