– Ehrenberg Kommunikations gränsöverskridande verksamhet samt bakgrund inom turism och destinationsbranding var grunden till att vi valde att arbeta med dem, säger Paul Sikic som är vd för Kroatiska Turistbyråns skandinaviska kontor, i en kommentar.

Ehrenberg Kommunikation, med kontor i Sverige, Danmark, Norge och Tyskland och specialiserade på turism, ska marknadsföra Kroatien som en självklar destination off-season. Uppdraget omfattar hela Norden men mest krut läggs på den danska marknaden. 
– I Sverige är Kroatien väldigt etablerat som resmål med en ökning på omkring 25 procent det senaste året. I Danmark har man en bit kvar, även om Kroatien ökar i popularitet där också, säger Amina Korlat som är juniorkonsult på Ehrenberg.

Enligt Amina Korlat blir Kroatiska turistbyrån en av pr-byråns mer betydande kunder.

Arbetsgrupp
Tina Baungaard-Jensen, seniorkonsult
Allan Sonne Sørensen, head of PR Scandinavia
Amina Korlat, juniorkonsult

Oscar Örum