Contentbyrån Spoon blir av med ett omfattande uppdrag när Postnord byter content-byrå.

Efter en upphandling bland flera byråer, med fem kvar i finalomgången, valde Postnord OTW, efter ett långt samarbete med Spoon. Avtalet är flerårigt.

–  Bakgrunden är att vi har gjort en upphandling med där vi har tittat mycket på vår kundkommunikation som vi ska göra om. Vi byter contentbyrå efter ett bra samarbete med Spoon, men så klart är det med en viss mån av nyfikenhet vi nu går vidare, säger Postnords kommunikationschef Emma Riblom.

Samtidigt lägger Postnord ner sina två kundtidningar Tempo och DM-magasinet.

– Vi ska göra om dem till en ny kanal och jobba mer med den digitala kommunikationen med print-magasin i botten.

Vad det nya magasinet ska heta är ännu inte bestämt.

Varför föll valet då på OTW?

– OTW levererade starkt på både case och övriga utvärderingskriterier.

Emma Riblom vill inte berätta hur stort uppdraget blir för OTWs del.

– Det blir ju ett helt nytt uppdrag i och med att vi börjar om från början. Sedan får vi se hur stort uppdraget blir.

Samarbetet med OTW kör igång under andra halvåret av 2020.