Politism, som drivs av Aftonbladet med 6 miljoner kronor i finansiering av LO och Kommunal, har i dag 50 000 – 100 000 unika besökare per vecka. Det berättar Christoffer Hansen, som är försäljningsansvarig för sajten.
– Men snart går vi upp i 150 000 besökare per vecka och tre månader senare ska vi nå 300 000. Vi har ett helt maskineri till vårt förfogande. Därför kan vi vara ganska säkra på siffrorna. Hittills har vi inte velat gå för brett för att försäkra oss om att vi har rätt publik. I dag kommer vår publik till 70-80 procent från sociala medier, säger han.
Framöver kommer Politism att jobba mer med länksamarbeten med Schibsteds sajter som Aftonbladet och tablåsajten TV.nu.
– Om någon intresserar sig för debattprogram på TV.nu, kan vi till exempel visa en banner.
Hur går annonsförsäljningen?
– Vi har precis börjat. Vi har mycket offerter ute.
Får Moderaterna annonsera hos er?
– Ja, de är välkomna.
Och Sverigedemokraterna?
– Nej, eftersom vi är en antirasistisk och feministisk sajt. Men Sverigedemokraterna är väl inte välkomna någonstans.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...