• Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • Kategorier
  • Veckans Brief
  • Om Oss
  • Annonsera
  • Jobb
  • Tipsa Oss
  • politik
  • pr
  • lobbying
  • arbetarrörelser
  • Affärer
  • undersökningar
  • Stor
  • debatt
Prenumerera
  • Prenumerera

07 Feb 2023

Paris Hilton med hund tar över efter Snoop Dogg på Klarna

Med sin rosa Y2K-stil kliver Paris Hilton in som betaltjänsten Klarnas nästa reklampelare efter Lady Gaga och Snoop Dogg.

Den 27 februari kör Klarna igång sin globala kampanj med Paris Hilton. I reklamfilmernna som spelats in möter hon och hennes väskhund bland annat en rekordlång tax med frasen ”That’s Smoooth”.

Filmen är regisserad av ukrainaren Tanu Muino.

”Paris Hilton är banbrytande inom mode, teknik och business, områden nära besläktade med Klarna. Hennes förmåga att ligga steget före trender, hennes shoppingprofil och det faktum att våra kunder har vuxit upp med henne gjorde Paris till den perfekta personen att samarbeta med för den här kampanjen”, kommenterar David Sandström, global marknadschef på Klarna.

Kampanjen är tänkt att slå ett slag för Klarnas flexibla betalningar men ska även visa andra shoppingfunktioner.

Kampanjen kommer att gå i sociala medier, digitala kanaler, reklam-tv och via streamingplattformar samt Paris Hiltons egna kanaler.

Klarna har jobbat till största del inhouse, men fått hjälp av följande:

Regissör: Tanu Muino
DOP: Nikita Kuzmenko
Produktionsbolag: UnderWonder Content
Producenter: Frank Borin & Ivanna Borin
Producent: Robert Katz
Designer: Spencer Graves
Redaktör: Maury Loeb @ PS260
VFX: Mathematic
Colorist: Matt Osbourne @ Company3
Musik & sound: Yessian
Paris Hilton Stylist: Marta del Rio
Bretman Rock Stylist: Brian Melle

 

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Dela inlägg

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn Share on WhatsApp

Ämnen

kampanj

Liknande artiklar

Verktyg och strategier som moderna team behöver för att hjälpa sina företag att växa.

2025-05-12, 07:40

M och Hyresgästföreningen samkampanjer mot Exergi och Heidelberg

Moderaterna och Hyresgästföreningen gör gemensam sak i en kampanj riktad mot energibolaget Exegeri och cementtillverkaren Heidelberg.

infrastrukturkampanjopinionsbildningpolitik
2025-05-12, 06:57

Orkla kampanjar för Felix med tunnelbanekarta

Orkla Foods rullar ut en kampanj från den nya reklamplattformen Ketchupeffekten i Stockholms tunnelbana med bland annat en modifierad tunnelbanekarta via Clear Channel.

Casekampanj
2025-04-22, 10:02

Fortum sätter nordisk plattform

Det finska Energibolaget Fortum vill samla alla sin målgrupper på samma kommunikation.

Casekampanj
2025-03-08, 16:06

De kampanjar på kvinnodagen

Expressen utser Årets kvinna. Saco och Sveriges Ingenjörer uppmärksammar löneskillnader mellan män och kvinnodagar. Moderaterna letar flera kvinnliga politiker. Här är urval kampanjandet under den Internationella Kvinnodagen.

kampanjopinionsbildning
2025-02-28, 14:05

M rullar ut valvinnare i Stockholm

Moderaterna tror sig har hittat en väg till att återta makten i stadshuset i Stockholm och gör ett första försökt på måndag.

kampanjpolitikval 2026
2025-02-10, 17:21

Villaägarna marscherar igen – till Ebba Busch (kd)

Den 12 februari 2025 får energiminister Ebba Busch besök av en demonstrerande skara villaägare, organiserade av intresseorganisationen Villaägarna på Mynttorget utanför näringsdepartementet.

kampanj
2025-02-06, 23:02

Ideell organisation dominerade 100-wattaren

Det var inte någon kommersiell aktör som dominerade Sveriges Annonsörers reklamutmärkelse 100-wattaren för år 2024 utan den ideella organisationen Talita. Ingen pr-byrå vann något.

Branschkampanj
2025-02-04, 10:12

Hyresgästföreningen tar över Odenplan

Hyresgästernas medlemsorganisation kartlägger könsskillnader på bostadsmarknaden.

kampanj
2025-01-10, 14:31

Tui tar över Odenplan och Tinder

Resebolaget Tui breddar sitt kommunikationskoncept med annonsformat.

kampanj
2024-12-20, 14:02

Husqvarna – från rufsigt gräs till Liverpools hemmaplan

Förra året skördade Husqvarna och dess byrå Prime vinster i flera reklamutmärkelser med en kampanj som gick ut på att gräsklipparna skulle lämna ytor i trädgården oklippta för att gynna den biologiska mångfalden. Nu är det Liverpools fotbollsplan som gäller.

kampanj
Se alla nyheter

Utvalda kategorier

AffärerAnnonsdebattprAlmedalen
Rolf van den Brink

Rolf van den Brink

2025-04-02, 09:02

”Sex-säkerhetsbomben (l) i regeringen”

2025-03-16, 12:55

”Northvolt visar vägen för nya påverkansmetoder – och böcker”

2025-02-12, 11:34

”M och SD-ledamöterna vapenrasar – men av olika anledningar”
Se alla

DO JOBB

Inga lediga jobbannonser.

Se alla platsannonser

Mest läst

  • Veckans Brief: Kombyrå vinner miljardupphandling –…
  • Tre petar två tungviktare
  • Valet av M-ordförande i Stockholm – det står på spel
  • Här är Precis nya styrelse
  • Riksbankens kommunikation hamnar hos it-bolag

Minst läst

  • Han gör JKL och MSL starkare på varumärke
  • Stefan Löfven (s) och Annie Lööf (c) håller pre…
  • Vänsterpartiet gör pressmeddelande av sorg för …
  • ”Dagens snackis kommer från Söder och inte Alme…
  • S föreslår en ”växa- växlareform”

Dagens Opinion är medieföretaget som riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning och digitalisering. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår kunniga publik med hjälp av journalistik av hög kvalitet. Vi lever främst på intäkter från vårt innehåll, i huvudsak från betalande prenumeranter eller temasponsorer som vill driva frågor, sätta agenda eller överföra kunskap via vårt redaktionella innehåll.
Dagens Opinion startades år 2009.

Dagens Opinion är politiskt obundet och drivs som ett privatägt oberoende aktiebolag med säte i Stockholm.

Ansvarig utgivare

Rolf van de Brink

rolf@dagensopinion.se
  • Veckans Brief
  • Dagens Opinion
  • Användarvillkor

© 2024 Dagens Opinion.

  • Twitterx
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram