– Det är svårt att lämna en arbetsplats där man varit i så många år med många goda kamrater och en god stämning. Men det känns också spännande att få pröva något nytt, säger Ingela Roos.
 
Ingela Roos har varit på Stockholms stadsteater sedan åtta år tillbaka. När hon började år 2004 var titeln marknadschef. Dessförinnan jobbade hon som presschef på Dramaten. Ingela Roos har också en bakgrund i pr-branschen, och jobbade under det tidiga 2000-talet som pr-konsult på Effektiva Media.
 
Men från den andra maj blir hon Kungliga Operans marknadschef.
– Det har varit en otrolig utmaning att vara på stadsteatern, och jag har haft många händelserika år och stora framgångar. Men efter åtta känner jag att jag gärna vill se mig om och hitta nya utmaningar, och vara lite nyfiken igen, säger Ingela Roos.
 
Hon fortsätter:
– Scenkonst kan jag rätt så bra i sig, teater kan jag. Men opera och balett kan jag inte helt och fullt så bra. Det tycker jag är lite roligt, en utmaning att ta mig an.
 
Ingela Roos efterträder Malin Forkman, som vid årsskiftet gick över till tjänsten som varumärkeschef på Systembolaget.
 
Samtidigt påbörjar Stockholms stadsteater rekryteringen av en ny kommunikationschef. Tanken är att en ny kan tillträda efter sommaren.
 
Ardalan Samimi