Positionen Nordnet vill ta lyder ”sparglädje”. Den kläs i ett reklamanér utvecklat under hösten av Nordnets nya byrå Perfect Fools. Maneret tar sitt ursprung i shoppingvärlden, so i det här fallet ska stå som kontrast till ”sparvärlden”, alltså spara & shoppa, i stället för traditionella ”spara & slösa”. Ett bärande bildelement är förpackningar, som representerar värdepapper, i Nordnets turkosa färg.
Nordnet ska lägga 125 miljoner kronor per år på reklam framöver.
Den första kampanjen dundrar ut 23 december 2024 med temat Roligare sparande i aktier & fonder. Kanalerna Nordnet ska jobba med är tv, utomhusreklam och digitala kanaler.
”Vi vill sätta begreppet sparglädje på kartan och visa att det är minst lika roligt att spara som att shoppa”, kommenterar Gabrielle Hagman, Sverigechef på Nordnet.
Dagens Opinion söker mer information.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.


