Tanken är att Narva ska stärka Blings kommunikation och varumärke. Narva får i sin tur en möjlighet att nå ut till nya talanger och målgrupper i en bransch där ”bristen på mångfald sedan länge varit en utmaning”. Narva ska också delta i samtal om kommunikation med kvinnliga entreprenörer. Blings hörnstenar är opinionsbildning, empowerment, inkubation och acceleration.
”Vi tar hjälp av Narva för att nå ut bredare med våra budskap till entreprenörer, investerare och beslutsfattare. Tillsammans med partners och medlemmar utmanar vi strukturella hinder, fördomar och normer kring entreprenörskap, kommenterar Deqa Abukar, medgrundare till Bling.
”Bling tar ett nytt grepp på entreprenörskap och vänder på perspektiven när det kommer till innovation och konkurrenskraft”, kommenterar Frida Dahlgren, vd på Narva.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd