Bakgrunden är att Skandia Fastigheter sedan 2016 förnyat och byggt ut Mörby Centrum. I år kommer ytterligare 3 000 kvadratmeter till.
– Vi har samarbetat med flera olika byråer och konsulter tidigare. Nu samlar vi ihop alla uppdrag hos en fullservicebyrå som ska hjälpa oss med allt från strategi till produktion, säger Kajsa Sjöholm, marknadschef för Mörby Centrum.
Valet föll på byrån Haus. Detta efter en upphandling med hjälp av byråvalsbyrån Engage Marketing.
– Vi gillade hela teamets kreativa höjd, strategiska kompetens och imponerande flexibilitet. Vi fick lite bekräftelse på valet när de blev topp tre i Årets Byrå, och de har verkligen åstadkommit enormt mycket på kort tid.
Vad hoppas ni på för effekt när ni samlar allt hos en byrå?
– Att vi effektiviserar arbetet och håller ihop allt i alla delar för en ökad tydlighet. Men framförallt hoppas vi kunna utveckla vårt varumärke, vår identitet och strategier för kommunikation och val av kanaler, säger Kajsa Sjöholm och lägger till:
–Vi kommer också att digitalisera centrumet och jobba mycket med digital kommunikation. Det här hjälper oss att effektivera marknadsföringen.
Låter som ett stort uppdrag?
– Det är väldigt stort och vi behöver verkligen samla kraft och samordna det som ska göras.
Hur långt är avtalet och hur mycket pengar handlar det om?
– Det är konfidentiellt.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.


