Hanna Bergholm jobbade tidigare på Match.com där hon var nordisk marknadschef.
– Hon har erfarenhet av att bygga relationer. Precis det handlar politik om. Vi behöver förstärka upp relationshanteringen i Moderaterna, säger Kent Persson, Moderaternas partisekretare.
En styrka Hanna Bergholm har, berättar Kent Persson, är att hon är bra på att kommunicera med olika grupper. På den presskonferens som hålls nu nämner Hanna Bergholm särskilt kvinnor som en viktig målgrupp för Moderaterna.
– Arbeta ska löna sig. Kvinnor ska ha en möjlighet att spara lite och ta med barnen till Danmark, säger hon.
Hanna Bergholm är civilekonom, och har jobbat med marknadsföring för företag som Glocalnet och Spray.
– Jag har jobbat i branscher och bolag som försökt förbättra folks vardag och få folk att göra bättre val. Nätdejtjing har gått från något skämmigt till det vanligaste sättet att träffa sin partner. Folk sitter och pratar om det runt kaffebordet. Det ska vi med oss in i politiken.
Hanna Bergholm tycker att det nya jobbet är "den mest spännande roll man kan ha inom kommunikation de närmaste åren".
Hanna Bergholm ersätter Hedvig Andersson som i dag är konsult på Petré.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.

