Det blir Fredrik Wikingsson och Sigge Eklund som får leda årets Spinn-gala, som hålls 21 november på Tolv Stockholm vid Tele2 arena i Johanneshov.
Spinn-generalen Mårten Lundberg berättar om upplägget.
– Vi vill fortsätta att hitta nya spännande platser i Stockholm. Vi vill vara först ute.
Förra året var det nya Friends Arena. Blir ert sökande efter det senaste lite förutsägbart?
– Vi får se vad det blir för spänna plats nästa år. Vi kanske är tillbaka i stan. I år kände vi att det kunde vara lämpligt att fortsätta med den nyhetskoppling vi började med förra året. Pr handlar om nyheter och känsla för timing och det vill vi visa när vi arrangerar Spinn.
Förra året var Erik Haag programledare. I år är det Fredrik och Sigge. Varför bara män?
– Spinn firar tioårsjubileum och Fredrik hade vi 2008 och då var det väldigt lyckat. Vi ska titta tillbaka på de senaste tio åren och det tror vi Fredrik och Sigge kan göra på ett bra sätt.
Hur mycket betalt tog de?
– Det får du kolla med deras manager Blixten, säger Mårten Lundberg.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
