– Fredrik Reinfeldt borde verkligen, som statsminister, kunna bjussa på att man använder hans namn när man diskuterar hans regeringsperiod, skriver LOs digitala strateg Johan Ulvenlöv i en sms-intervju med Dagens Opinion.
Han berättar att centralorganisationen ”lagt några få tusenlappar på Google-annonser” och menar att det är naturligt att folk som letar efter filmen söker på just Fredrik Reinfeldt.
– Men vi tänker inte låta Moderaterna censurera oss, skriver han vidare.
Kan du utveckla, hur menar du?
– Moderaterna vill uppenbarligen inte att folk ska få se vårt inlägg i debatten om vad som skett med Sverige de senaste 8 åren. Därav det höga tonläget om sökorden, skriver Johan Ulvenlöv.
– Moderaterna vill uppenbarligen inte att folk ska få se vårt inlägg i debatten om vad som skett med Sverige de senaste 8 åren. Därav det höga tonläget om sökorden, skriver Johan Ulvenlöv.
LO har köpt ett antal sökord på Google och Youtube, däribland ”Fredrik Reinfeldt”, som ett sätt att driva trafik till sin kampanjfilm ”Reinfeldts Sverige”, som målar upp en mörk bild av vad som skett under den borgerliga regeringens två mandatperioder.
Efter Uppdrag Gransknings avslöjande i förra veckan om förskolan som serverat barnen knäckebröd och vatten till frukost har LO överträffat sitt mål om att få 200 000 visningar. Enligt LO ska över 20 000 människor ha sett filmen inom loppet av 24 timmar efter att programmet sändes.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...