Det är för kampanjen ”Världens bästa CV” som Ledarna har blivit nominerade till årets Digital Communication Awards. Kampanjen gjordes tillsammans med den svenska webb-byrån Britny och har varit ett stående inslag i Ledarnas marknadsföring sedan 2011. Enligt Ledarnas marknadsansvariga Helena Isaksson har ”Världens bästa CV”, en sajt där vem som helst kan skapa ett digitalt cv i form av en kortfilm, kostat 800 000 kronor och lockat 100 000 besökare.
Vad betyder nomineringen?
– Vi är jättestolta över nomineringen. Nomineringen är väl ett sätt att visa uppskattning för en tjänst som redan blivit är uppskattad av många. Vi kommer att jobba vidare med ”Världens bästa CV” och tjänsten kommer att vara med i vårt utbud under lång tid framöver, säger Helena Isaksson.
Hur ser du på att ni som fackförening är med och tävlar i pr?
– Det tycker vi är jättekul eftersom det inte är en bransch som annars inte brukar vara med i sådana sammanhang.
Delegationen som ska representera Ledarna i Berlin består av Helena Isaksson och en webbansvarig.
Vad kostar det Ledarna att åka ner till Berlin och tävla?
– Inte så mycket. Vi väger fördelar och nackdelar mot varandra och tycker att det är värt för oss att åka ner.
Förutom Ledarna tävlar andra svenska bidrag i en rad kategorier, bland andra Svenska Institutet för kampanjen ”Visit Sweden”, marknadsbolaget Stockholm Business Region och Handelshögskolan i Stockholm.
Oscar Örum