Kronans Apotek visar ”verklig tonårshy”

Kronans Apotek vill bidra till ”skin positivism” i en ny kampanj tillsammans med kommunikationsbyrån Spotlight och reklambyrån IW Edition.
De är den nya hudvårdsserien Ren Rutin som ska lanseras. I kampanjen visar Kronans Apotek bilder med ”stolta, verkliga tonåringar och deras hy – utan förskönande filter”.
”Vi vill visa upp tonårshy som den ser ut. Det kan låta självklart men tyvärr ser inte verkligheten ut så. En tredjedel av unga upplever problem med fet och oren hy och det kan påverka självförtroendet och skapa psykisk ohälsa. Med Ren Rutin-kampanjen visar vi att alla kan skräddarsy sin egen hudvårdsrutin oavsett hudtyp”, kommenterar Emelie Friis, marknadsdirektör på Kronans Apotek.
Kampanjen består av olika delar som riktar sig dels till ungdomarna och dels till deras föräldrar
Kampanjen går i tv, digitala kanaler och sociala medier och lyfts fram med hjälp av pr.
Arbetsgrupp
Kronans Apotek:
Emelie Friis, kommunikationsdirektör
Linda Wakeham, pr-chef
Anna Wigren, designchef
Malin Henriksson, sociala medier
Spotlight:
Karin Sturesson, projektledare
Karl Nelson, kreatör
Johan Wetterqvist, pr-konsult
Ola Söderlind, mediespecialist
IW Edition:
David Leeb, kundansvarig
Johanna Reis, cd
Felicia Nilsson, ad
Ida Colliander, copy
Katarina Bäcklund, projektledare
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.