Linköpings kommun genomför en upphandling av kommunikationsbyråtjänster.
Det rör sig om två anbudsområden, strategisk kommunikation och produktion av kommunikation.
Syftet med anbudsområde A (strategisk kommunikation) är att etablera ett nära samarbete med en leverantör som kan bistå i kommunikationsarbete på strategisk och taktisk nivå. Leverantören ska fungera som ett strategiskt bollplank, vara en proaktiv rådgivare och kunna leverera övergripande idéer och koncept, kommenterar Linköpings kommun.
Syftet med anbudsområde B (produktion av kommunikation) är att komplettera och stärka Linköpings kommuns interna byrå vid tidpunkter då efterfrågan är hög och/eller när operativ kompetens inte är tillgänglig inom egen byrå. Syftet är dessutom att leverantören ska tillgodose Linköpings kommuns kunskaper som ett kreativt bollplank, samt fördjupad kompetens i snabbföränderliga kommunikationsgrepp, däribland ai och sociala medier.
Sista anbudsdag är 2 december.
Alex Mörén
alex@dagensopinion.se
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.