Hon är en mindre delägare i Vakta och har tillsammans med Redgert utvecklat kampanjen som består av en Youtube-film där olika kvinnor berättar om sina känslor av att gå hem ensam i natten.

”Med filmen vill vi med enkla medel belysa känslan av utsatthet och rädsla som många tjejer känner”, kommenterar Rosen Guggenheimer Lindow, marknadsansvarig på Vakta.

Gör ni mer än Youtube-filmen i lanseringen?
”Det kommer mer. Petra är en del av en större kampanj som sätter ljuset på kvinnors otrygghet. Tidigare har Sandhra Johnson aktiverat och idag kommer Anitha Clemence med sin tolkning på ämnet. Sen följs det av fler, men vilka håller vi gärna för oss själva innan de gjort sig publika”, berättar Rosa Guggenheimer Lindow, marknadschef på Vakta.

Vad hoppas ni uppnå med kampanjen?

”Vi vill vi belysa att alldeles för många tjejer och kvinnor känner sig otrygga ute i samhället. Det är ju tyvärr ett växande problem. Ju större uppmärksamhet, desto större tryck att samhället i stort börjar agera. Sedan vill vi självklart också öka kännedomen om oss och få fler att vilja prova tjänsten”.

Vakta bjuder också på sex månaders gratis abonnemang på Vakta, som är en tjänst där det en väktare kan kallas in med en knapptryckning på appen för 19 kronor per månad.