Katrin Kielos går stenhårt åt Socialdemokraternas kampanjmetoder och inte minst partiets nya kampanjsajt.
Efter en biltur till Hofors för ett möte med Gävleborgs distrikt, får Dagens Opinion kontakt med Caroline Waldheim, som kommenterar Katrin Kielos ledarkrönika.
Vad tycker du om Katrin Kielos krönika?
‑ Det är ovanligt att vi uppmärksammas av Aftonbladet för våra kampanjer, så det är väl bara positivt.
‑ Det är ovanligt att vi uppmärksammas av Aftonbladet för våra kampanjer, så det är väl bara positivt.
Har du funderat på att hon uppmärksammar era kampanjmetoder just nu?
‑ Nej. Det måste väl komma från att hon tycker att det är en angelägen fråga eftersom hon ägnar tid att uppmärksamma det.
‑ Nej. Det måste väl komma från att hon tycker att det är en angelägen fråga eftersom hon ägnar tid att uppmärksamma det.
Katrin Kielos gillar inte er kampanjsajt där det går att tävla om en lunch med Stefan Löfven för den som skickar in bästa bilden på vad ni gör om tio år. Hur känns det?
‑ Kampanjsajten som vi gick upp med i veckan, är ju bara en liten del i det som är Socialdemokraterna som framtidsparti, så det är lite trist. Men efter en heldags workshop med gävleborgarna, är jag inte så bekymrad.
‑ Kampanjsajten som vi gick upp med i veckan, är ju bara en liten del i det som är Socialdemokraterna som framtidsparti, så det är lite trist. Men efter en heldags workshop med gävleborgarna, är jag inte så bekymrad.
Hon tycker att ni borde skicka mejl i stället för att driva en "dyr" sajt?
‑ Det är kul med förslag. Men vi använder oss av mejl genomgående. Så det var inga nya idéer.
‑ Det är kul med förslag. Men vi använder oss av mejl genomgående. Så det var inga nya idéer.
Är sajten dyr?
‑ Det har jag inget begrepp om. Den är nog varken dyrare eller billigare än någon annan.
‑ Det har jag inget begrepp om. Den är nog varken dyrare eller billigare än någon annan.
Katrin Kielos säger att hon ska vara med att tävla om en lunch med Stefan Löfven, men också att ingen kommer att skicka in några Instagrambilder?
‑ Hon är jättevälkommen att tävla. Vi hade redan fått in en del bidrag, när jag tittade häromdagen.
‑ Hon är jättevälkommen att tävla. Vi hade redan fått in en del bidrag, när jag tittade häromdagen.
Katrin Kielos tycker att ni låter som idioter när ni skriver ”Vi brinner för att förverkliga vår vision: att alla kan leva ett bättre liv, känna frihet och framtidstro”?
‑ Det var tråkigt. Det tycker inte vi. Vi vill uppmärksamma våra idéer och kampanjsajten är ett sätt. Vi står för det vi säger och skriver. Och det händer också mycket live.
‑ Det var tråkigt. Det tycker inte vi. Vi vill uppmärksamma våra idéer och kampanjsajten är ett sätt. Vi står för det vi säger och skriver. Och det händer också mycket live.
Katrin Kielos tycker ni ska sluta skicka "folk till USA och kolla på häftig kampanjteknik". Hur ser du på det?
‑ Om vi hade skickat någon hade det varit jag. Men det har vi inte gjort.
‑ Om vi hade skickat någon hade det varit jag. Men det har vi inte gjort.
Kan ni lära er av Obamas metoder?
‑ Nja. Alltså, vi tittade mer på USA förra gången än det här valet. Vi har mer att lär av våra grannar i Storbritannien, Tyskland, och Norge och av holländarna som gjorde ett fantastiskt val, säger Caroline Waldheim.
‑ Nja. Alltså, vi tittade mer på USA förra gången än det här valet. Vi har mer att lär av våra grannar i Storbritannien, Tyskland, och Norge och av holländarna som gjorde ett fantastiskt val, säger Caroline Waldheim.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...