”Stockholm Ipad act”, som producerades av kommunikationsbyrån Step2, är ett Youtube-klipp som hittills har gett drygt 2,8 miljoner visningar.
Vad betyder vinsten?
– Först och främst är vi jätteglada för vinsten. Det är ett bevis på att vi kan kombinera hårda fakta gentemot investerare med mer mjuka värden, säger Monica Ewert, kommunikationschef på Stockholms Business Region.
Har ni sett några konkreta effekter av kampanjen?
– Ja, det har vi gjort. Vi har fått mängder av förfrågningar, bland annat från världsutställningen i Korea. Framgången innebär att vi får möjlighet att marknadsföra Stockholm som innovationsplats i världen. Det är nog ovanligt att få så stort genomslag för en kampanj som syftar till att marknadsföra en region.
Vad kostade kampanjen?
– Själva Stockholm Ipad act kostade oss 200 000 kronor.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
IR-ansvarig till Academedia
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...