K-street utvecklar index för sociala medier
- Målet är att hitta de sociala medier du använder när vi ska påverka och vilka sociala medier vi påverkas av, säger Theo Martins, partner på K-street.
Det handlar om att hitta de viktigaste kanalerna.
- Vi pratar Facebook, Twitter, det finns ett 15-tal kanaler.
Undersökningen är tänkt att var återkommande och ska skapa ett index. Den första undersökningen presenteras 13 oktober.
K-street samarbetar med undersökningsföretaget Novus om indexet.
– Målet är att hitta de sociala medier du använder när vi ska påverka och vilka sociala medier vi påverkas av, säger Theo Martins, partner på K-street.
Det handlar om att hitta de viktigaste kanalerna.
– Vi pratar Facebook, Twitter, det finns ett 15-tal kanaler.
Undersökningen är tänkt att var återkommande och ska skapa ett index. Den första undersökningen presenteras 13 oktober.
K-street samarbetar med undersökningsföretaget Novus om indexet.
– Vi vet inte riktigt hur det blir än.
Undersökningen görs via Novus webbpanel och Theo Martins lovar ”ett stort urval”.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.