När Moderaterna i förra veckan lanserade sin nya kampanj inför valet var det med parollen "Alla behövs." Fram till valet siktar Moderaterna på att en miljon människor ska se valfilmen där Fredrik Reinfeldt berättar om hur just alla jobb och alla människor behövs.
Som Dagens Opinion tidigare rapporterat anser LO att filmen inte är särskild trovärdig, då arbetslösheten fortfarande är hög trots Alliansens åtta år. Liknande kritik kommer nu från Socialdemokraterna:
– Med 400 000 arbetslösa, 100 000 personer som gått ned i arbetstid för att kunna ta hand om sjuka föräldrar på grund av att omsorgen inte räcker till och allt fler socialbidragstagare tror jag de allra flesta människor kommer uppleva Moderaternas budskap om att alla behövs som cyniskt, skriver Jan Larsson i ett sms till Dagens Opinion om Moderaternas nya valfilm.
Vad tycker ni om Moderaternas grepp, att låta Fredrik Reinfeldt läsa upp en text om en invandrad entreprenörsfamilj och deras thaikiosk?
– Det vore förmätet av mig att ha synpunkter på hur M producerar sina reklamfilmer. De får själva förklara hur de har tänkt, svarar Jan Larsson.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...