Det handlar om “A Woman’s Place” som ska främja Stockholm som en jämställd stad.

The Local har producerat native-artiklar och podcasts.

“Efter metoo ville Invest Stockholm visa att insatser pågår i staden för att göra den till en mer jämställd plats för både män och kvinnor. Vi har använt verkliga berättelser för att illustrera dessa ansträngningar och dela dem med en internationell publik”, berättar The Locals redaktör för kommersiellt innehåll, Sophie Miskiw.

The Localas publisher James Savage ger sin syn på varför byrån har lyckats få till en nominering:

”Vår in-house studio satte sig verkligen in i de kärnvärden som gör Stockholm till ett av världens bästa städer för kvinnor att bo och jobba i. Bra native vilar alltid på att hitta värderingar hos kunden som delas av läsarna.”

Hur känns det?
Att hamna på kortlistan jämte CNN med flera känns fantastiskt. Vi var bland de första tidningar i Sverige att köra native och att vi nu får ett erkännande internationellt ger oss en chans att visa för andra vilka fantastiska resultat man kan få genom att nå vår målgrupp av högkvalificerade internationella pionjärer.”

Vilka byråer var involverade?
”Vi jobbade med Tonic för att producera podden som var en del av kampanjen. Förutom det gjordes allt av vårintern byrå, The Local Creative Studio. Vi anser att det är viktigt att native produceras av ett team som verkligen förstår just vår målgrupp, och det är ärligt talat inte så många externa byråer som gör det i nuläget.