Inga grand prix men tre guld och totalt 13 medaljer för de svenska bidragen i årets upplaga av reklamtävlingen Eurobest Grand Prix. Mest prisad bland de svenska bidragen är Ikeas kampanj Sleepfluencer, framtagen av Åkestam Holst som plockar hem ett guld och fyra silver.
De andra två gulden hamnar hos Volvo för kampanjen Moments, framtagen av Stendahls, samt hos Mcdonalds för kampanjen Deal with the trash, framtagen av Nord DDB.
svenska vinnare i Eurobest Grand Prix 2024, uppdragsgivare, bidrag, byrå
brand experience & activation
Ikea, Sleepfluencer, Åkestam Holst, silver
creative commerce
IFK Göteborg, The entire city’s team jersey, Forsman & Bodenfors, silver
design
Svt, The Eurovision lights, Bold, silver
entertainment
Mcdonalds, The big mac conspiracy, Nord DDB, brons
film
Telenor, Missed calls, Nord DDB, brons
film craft
Volvo, Moments, Stendahls, guld
industry craft
Svt, The Eurovision Lights, Bold, brons
media
Mcdonalds, Deal with the trash, Nord DDB, guld
Ikea, Sleepfluencer, Åkestam Holst, silver
outdoor
Ikea, Sleepfluencer, Åkestam Holst, silver
Adidas, The billboard run, Accenture Song, brons
social & influencer
Ikea, Sleepfluencer, Åkestam Holst, guld (breakthrough on a budget)
Ikea, Sleepfluencer, Åkestam Holst, silver (consumer goods)
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.