Budskapet är ”Sveriges oskyddade skogar avverkas snabbare än Amazonas2.’

Företaget deklarerar också att det ställer sig ”bakom miljörörelsen och alla skogsägare som vill bruka hållbart”.

Enligt Icebug är kampanjen är en inhouseproduktion.

Den ska även gå på helsidor i Dagens Nyheter samt Dagens Industri till veckoslutet.

Kampanjen går i Stockholms tunnelbana men kommer även som helsida och uppslag i Dagens Nyheter samt Dagens Industri nu till veckoslutet.

Icebugs pressavdelning berättar:

”Vi riktar oss ju till regeringen och hoppas de ska se vårt budskap genom dessa ytor. Vi har tidigare gjort kampanjer kring skogspolitiken som vi publicerat på SJ:s brickbord, på utomhustavlor i centrala Stockholm och så vidare. Vi har även skrivit brev till Miljömålsberedningen för att göra vår röst hörd, då tillsammans med andra bolag inom outdoor samt Naturturismföretagen, som ju också behöver riktig natur för sina verksamheter”.

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se