Jobbet går till Robin Askelöf, som tillträder i maj. De tio senaste åren har han jobbat som marknadschef på mjukvarubolaget Hypergene.
På HiQ får han ansvaret för varumärke, marknadsföring och kommunikation och blir en del av ledningsgruppen.
”Robin blir ett kraftfullt tillskott för HiQ. Som konsultpartner med långa säljcykler och en tuff konkurrens om talang spelar varumärket en nyckelroll. Vi är helt beroende av att arbeta med vår kännedom och tydliggöra vad vi står för och kan erbjuda. HiQ har på många sätt ett stark varumärkeskapital, samtidigt som vi nu behöver ta nästa kliv för att möta dagens och morgondagens marknad”, kommenterar, Samuel Skott, vd på HiQ.
Utvalda kategorier
Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.
Mest läst
- SvD-reporter bakom Nyamko Sabuni-scoop är sambo med…
- Arabiska partiet vill sno väljare från S och SD
- Boken som hotar storbolaget inför analysträffen – vd…
- TU rasar över Richard Jomhofs angrepp på Anders Lindberg
- Hela redaktionen stormar på Cissi Wallins sajt Gardet
- Morgan Johanssons x-sambo kandiderar för SD
- Leif Östling startar skattekommission: Vad fan får…
- Presschefen slutar på TV4 efter två månader
- Dieselgate: Fullt med soppa i Sundsvall – men…
- Bulletin byter vd