Den nya organisationen består av fyra olika avdelningar. Den tidigare kommunikationsavdelningen byter klädnad och namn till avdelningen för opinion och analys, och saknar fortfarande chef visar kartläggningen. Målsättningen är att tjänsten ska tillsättas någon gång under mars månad. Men även två andra avdelningar rymmer personer som i olika roller kommer arbeta med någon form av utåtriktad kommunikation för partiets räkning.
Avdelningen för folkrörelse och kampanj
Caroline Waldheim, chef
Boel Godner, web och sociala medier
Charlotta Ulvenlöv, it-strateg/nätkommunikation
Kristian Krassman, direktkommunikation/stora arrangemang
Bengt Harju, direktkommunikation/stora arrangemang
Avdelningen för analys och opinion
(Ej tillsatt), chef
Odd Guteland, opinionsanalys
Ann Wolgers, strategisk media
(Ej tillsatt), pressekreterare/partiledning – innehades först av Fredrik Kornebäck, ny chefred AiP
Margareta Bernhardsson, pressassistent
Jenny Engdahl, pressekretare/riksdagsutskott
Johan Ulvenlöv, nya vänner genom nya medier (ansvarig samordnare bloggnätverket Netroots)
Avdelningen för allmänt ledamotsstöd
Malin Axelsson, medborgarkontakter
Birgitte Isberg, medborgarkontakter
Av Andreas Henriksson
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega söker näringspolitisk expert
Tror du på fri företagsamhet och att privata företag är viktiga i välfärden? Vill du vara med och förbättra förutsättningarna för Sveriges tjänsteföretag? Då ska...
Group IR & Communication Manager till Attendo
Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag och är noterat på Nasdaq Stockholm. I takt med att koncernen växer och utvecklas stärks nu den centrala...