
I en pågående kampanj berättar Göteborg Energi om sin klimatomställning.
I kampanjen lyfts 70 insatser fram som företaget jobbar med.
”Folk vill veta vad vi gör och hur vi konkret tar vårt ansvar”, berättar Eric Zinn, hållbarhetschef på Göteborg Energi, i ett utskick.
Och vidare:
”Nu har vi på ett pedagogiskt och förhoppningsvis lättbegripligt sätt paketerat det i vår informationskampanj. På vår lista finns 70 insatser, stora som små, som bidrar till ett mer hållbart samhälle”.
Göteborg Energi anser vidare att ”samtalet kring hållbarhet rör sig ofta kring vad som kan göras på individnivå. Men många av lösningarna behöver ligga på systemnivå för att vara riktigt verkningsfulla”.
Göteborg Energi anlitar reklambyrån Stendahls och pr-byrån Manifest i kampanjen, som i huvudsak går ut på att driva trafik till goteborgenergi.se/hallbaraihop, där hela listan ligger.
Kampanjen går utomhus, i print, digitalt, sociala medier och egna kanaler.
arbetsgrupp, Stendahls
Martin Cedergren, kreativ chef
Alexander Skoglund, ad
Mikael Andersson, copywriter
Åsa Källstöm, planner
Anna Lotto, projektledare
Marie Wümer, strategisk projektledare
Samuel Forsström, final art
Christofer Falkman, senior digital designer
Amanda Fässberg, digital designer
Elin Falkman, ux-copy
Magnus Ottosson, tech lead
Sebastian Sintorn, ux-designer
Craig Morey, data-analytiker
Petter Blomqvist, projektledare
Martina Johansson, Manifest PR
Dallas, produktionsbolag
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...